Detta inlägg innehåller affiliatelänkar, du finner dom märkta med en asterisk (*)
Idag är det inte alls lika ovanligt med att det manliga könet använder sig av skönhetsprodukter. För att lotsas in i denna underbara värld har vi denna månad The Man box – Ready Set Holiday! Kommer jag få sambon att använda mer skönhetsprodukter nu tro?
Årets andra box för herrar är ute! The Man box* – Ready Set Holiday! skall hjälpa det manliga könen att även dom få kunna ta del av skönhetsvärlden. Mannen i huset har fått sig en box och skall botanisera bland produkterna. Som ni hör på boxens namn så är den fylld med produkter som kan göra dig redo inför semester eller om du föredrar att ta med dig produkterna på semestern.

The Man Box innehåller 5 väl utvalda livstils- och grooming-produkter från både små och välkända varumärken. I varje box medföljer även en fullmatad guide som beskriver hur alla de nya produkterna skall användas. En ny box skickas ut varje kvartal och kostar 169 kr/box. Månadens box har ett värde över 670SEK. Just nu har dom faktiskt ett erbjudande* där du får testa på just månadens box utan att bli prenumerant, perfekt att ge bort i present utan att binda upp dig på något.
Sambon har faktiskt prenumererat tidigare (eller jag var det åt honom faktiskt) men vi valde att avsluta den då det oftast var produkter för just rakning med. Men har du någon manlig person i din närhet som rakar sig så tycker vi absolut att denna box är värd att satsa på. Den kommer inte varje månad som Glossybox och kostar som sagt några kronor mer.

MONU PROFESSIONAL SKINCARE – Soothing after sun lotion (220SEK/180ml )
Tycker till om produkten: Solskydd kommer alltid till användning även om vi båda är dåliga på att använda det, så just denna after sun kanske kommer till väldigt stor nytta för båda.

CETAPHIL – Facial cleanser & moisturizer (99SEK/125ml & 50g)
Tycker till om produkten: Dessa produkter har funnits hemma hos oss ett bra tag. Det står några produkter på varje handfat så det är ingen risk att dom missas. En mild rengöring som inte doftar är uppskattat och att kunna använda en återfuktande kräm efter rengöringen kan vara bra. Nu på sommaren blir man väldigt lätt torr när det inte smörjs in ordentligt. Då designen på förpackningen inte är speciellt feminin så tror jag det blir lättare för sambon att använda dessa. Sorry, insåg precis nu när jag skriver att jag missade den lilla tuben med moisturizern.

THE BODY SHOP – Maca root & aloe softening shaving cream (145SEK/200ml)
Tycker till om produkten: Sambon saknar dock behåring i ansikte och rakar sig därför ytters sällan, så detta är dock ingen produkt han kommer nyttja. Men bara för att det står på produkten att den är för män så tror jag faktiskt att jag kommer norpa den och se om den gör någon nytta när jag rakar benen nästa gång kanske. Doftar väldigt gott och inte så värst mycket som produkter för män annars kan göra.

EMITÊ MAKE UP – Millesis active eye light (250SEK/12ml)
Tycker till om produkten: Jag tror tyvärr inte att sambon kommer få behålla denna produkt, den åker raka vägen till mig. Nu tror jag dock inte att sambon gråter om han inte får den, har lite svårt att tänka mig att han skulle vilja använda den. Men någon dag när hans ringar ser ut som säckar under ögonen skall jag minsann se till att han provar. För lite concealer under ögonen tycker jag faktiskt inte räknas som makeup.

BREAD & BOXERS – Socks (119SEK / 2pack)
Tycker till om produkten: Detta var boxens bästa produkt enligt sambon. Strumpor använder alla och just svarta går alltid hem. Dom är i en mjuk bomullsblandning som skall låta fötterna andas och det behövs verkligen på hans fötter.
Boxen kommer att nyttjas av oss båda här hemma som ni kanske redan förstått. Den ända produkt som verkligen var en herr produkt var Maca root & aloe softening shaving cream men jag tror nog minsann att den kan användas av båda könen utan problem. Boxen var riktigt tung och jag hoppas att detta smittar av sig till den vanliga rosa boxen. Även då jag älskar produkter i travel size så är det alltid trevligt att få full size.
Detta inlägg innehåller pressutskick, men åsikterna är fortfarande till 100% mina egna och har inte gått att köpas eller påverkas av en tredje part. Mer info finner du under PR & Policy.