Indy Beauty sätter vegansk hudvård på kartan. Med en enkel och stilren design intar varumärket våra badrumsskåp med gott samvete. Låt mig presentera Indy Beauty by Therése Lindgren!
Det vart en tidig morgon i fredags när jag tog mig in till city för att gå på pressfrukost hos Juno Pr som lanserar Indy Beauty med Thérese Lindgren. (Sedan en tid tillbaka har jag provat några av produkterna då jag var en av personerna i deras testgrupp). Det bjöds på hälsosam vegansk frukost från Sally Voltaire. Den berömda chiapuddingen som alla pratar om stod där på varje plats. Det tog emot att smaka den då jag tycker just chiapudding har en tendens att växa i munnen och jag får svårt att svälja. Men jag måste säga att jag är nöjd över att jag provade, för jag gillade verkligen den. Jag har blivit omvänd!

Indy Beauty är skapat av Thérese Lindgrens och hennes följare i sociala medier kan vi säga. Dom har fått tycka till väldigt mycket om olika produkter och ämnen. Vi i testgruppen fick se dom olika resultaten och sedan ge vår mening om vad vi tyckte om bla reklamfilmen som kommer släppas den 18 februari. Jag är väldigt positiv till den. Nästan så att jag fällde en tår när jag såg resultatet. Varumärket Indy Beauty ägs och drivs av Therése något som jag tycker är väldigt coolt av henne. Hon står för vad hon tycker och försöker varje dag påverka livet runt omkring henne till det bättre. Hon brinner för djurens rätt, skönhet och psykisk ohälsa sedan länge och hon gör det verkligen med bravur.

Så vad är Indy Beauty? En komplett hudvårdsserie med 100 % veganska produkter. Något som Therése följare har efterfrågat väldigt länge och jag förstår dom. Det finns inte så väldigt många märken som har en komplett serie med veganska produkter och som även är certifierat av Djurens Rätt.

Jag kommer inte berätta så väldigt mycket om varje produkt då jag fick med mig dessa produkter hem och vill testa dom innan jag berättar mer. Några av produkterna har jag redan börjat testa och det kommer ge mig lite mer att gå på. Men jag gillar verkligen tänket bakom deras design på förpackningarna. Inte för söt och ungdomligt utan mer enkelt, stilrent och trendigt. Det är inte några förpackningar som bara försvinner i mängden. På varje produkt står det tydligt vad det är och det är inga problem att du tar fel även om dom kan se likadana ut vid en snabb titt.

Men lite tillbaka till själva pressfrukosten. Indy Beauty står för independent beauty, och ska symbolisera skönhet, mod, styrka och kraft – nyckelord som kommer från en av Theréses många följare som citerades i presentationen.
I serien finns än så länge 12 ansiktsprodukter. Alla produkter förutom ansiktsoljan och ögonkrämen är milt parfymerade med en härlig doft av kiwi och vattenmelon som toppnot, melon och vattenblommor som hjärtnot och bas bestående av mysk.
VD Amanda Wennberg och hudvårdsterapeuten Oksana Molander berättade mycket om forskningen runt produkterna och varumärket under frukosten. Bla så fick vi statistik på vad dessa 1500 kvinnor / tjejer i åldern 15-40 år svarat. Skrämmande att höra om att 3 av 4 uppger att de mår bättre på insidan när de känner att det tar hand om sig själva på utsidan och att 18,4% är ganska missnöjda med deras utseende.