Skönhet

Glossybox – September

Glossybox - September 2015-4

Beauty Spotlight inte bara produkternas box utan även ett slag mot näthatet!

Månadens tema – Beauty Spotlight! Ett tema som Glossybox valde för att visa att dom inte bara vill sätta skönhetsprodukter i rampljuset utan också belysa ett mycket aktuellt tema som dom stöttar. Temat ”ett kärleksfullt internet” finns för att sprida positivitet och kärlek online.

Glossybox och Daniel Paris slår ett gemensamt slag mot näthat. I ett unikt samarbete har dom tagit fram världens första specialdesignade Man box och samtidigt kickar dom då igång kampanjen #kärleksfulltinternet. Mycket bra initiativ tycker jag. Det här är ett ämne som är ständigt aktuellt.

BENEFIT COSMETICS Roller Lash Masara (235 SEK / 8,5 g)
Glossybox skriver: ”Denna hyllade masara från ett av våra favoritmärken har specialutformad borste som böjer separerar och lyfter dina fransar till en helt ny nivå och gör dig redo för en kväll i rampljuset.”

VITA COCO Coconut Oil (130 SEK / 500 ml)
Glossybox skriver: ”Kokosoljan har en mängd olika användningsområden inom skönhet – både inifrån och ut – och går att använda i såväl matlagning som på kroppen och i ansiktet. Perfekt för torr hösthud, som makeup remover eller som nattkräm.”

MAKE UP STORE Microshadow – Allure (145 SEK)
Glossybox skriver: ”Högpigmenterad ögonskugga som ger en mucket intensiv och klar färg. Skuggan är av absolut högsta kvalitet och du har får en ögonmakeup som sitter hela dagen”

GLAM OF SWEDEN Caviar Pearls (39 SEK / 15 ml)
Glossybox skriver: ”Från detta nya svenska varumärke får du vackra caviarpärlor i olika färgglada nyanser att dekorera naglarna med. Sätt enkelt och effektfullt extra färg på hösten.”

NAKED LIPS Organic Tinted Lip Balm (59 SEK)
Glossybox skriver: ”Detta bästsäljande läppbalsam finns nu i en mer pigmenterad ton, perfekt för en snygg höstlook. Ekologisk aloe vera, bivax och kokosoljan ger dig både mjuka och vackra läppar.”

BONUS – ACO Protecting Day Cream Saché (209 SEK / 50 ml)
Glossybox skriver: ”Som bonus får du ett prov på denna härliga dagkräm som skyddar huden samt tillför riktigt med fukt. Krämen motverkar hudens första ålderstecken såsom fina linjer och minskad lyster. Innehåller även spf 15.”

Vad tycker vi om månadens produkter tro. Jag vart extra glad över mascaran från Benefit och kokosoljan från Vita Coco, Två produkter som jag kommer testa på direkten och förhoppningsvis ta med mig på resan senare i oktober. Dom är nämligen i perfekta reserförpackningar. Sen fanns det två produkter jag vart mindre glad över och det var ögonskuggan från Make up Store då den är i gamla förpackningar och sedan kaviar från Glam of Sweden. Kaviaren är för mig från ett märke som jag tidigare dissat men jag skall ge produkten en chans och vem vet dom kanske överraskar nu. Bonusprodukten från Aco ser jag fram emot att prova. Gillar Anti-aging produkter och måste nog faktiskt köpa mig en väldigt snart. Så först testa denna och sedan avgöra vilken som får följa med mig hem.

Så man kan faktiskt säga att jag är rätt nöjd med månadens box. Det var inga katastrofer utan mera positiv energi som kom fram när jag öppnade den rosa boxen.

Vad fick ni era boxar? 

//annica

Glossybox kostar 139 kr/månaden och ger spännande produkter i olika variationer. Oktoberboxen stannar kvar med rosa boxen. En av produkterna är ett helt nytt hudvårdsmärke för Glossybox och alla kommer få ett ex av deras hudkräm. Denna produkt använder energi från solen för att ge huden extra fukt. Värde över 350:-. 

Glöm inte bort att i oktober lanserar Glossybox sitt lyxigaste samarbete hittills – med japanska skönhetsvarumärket SENSAI. Tillsammans släpper de en exklusiv limited edition-box med lyxprover på en rad av SENSAI’s populära klassiker, men också flera nylanserade produkter. Den exklusiva boxen har ett värde på 1 170 kronor och kommer finnas till försäljning i en limiterad upplaga så länge lagret räcker.

No Comments

Kommentera